Tutustu aineistoihin

Tällä sivulla esitellään eri alojen aineistoja ja tietokantoja yleisellä tasolla. Hae yksittäisiä sähköisiä kirjoja ja lehtiä Helli-julkaisuhaulla.

Selaa, hae hakusanoilla tai suodata aihealueen, sisältötyypin, organisaation tai kielen mukaan. Aineistot suodattuvat automaattisesti valinnan jälkeen.

• Valitse aina oma organisaatiosi sekä Avoimesti saatavilla oleva aineisto -vaihtoehto.
  • Aineiston nimellä haettaessa ei suositella aihealue- tai sisältötyyppirajauksia.
  • Jos valitset useamman aihealueen tai sisältötyypin, hakutulos laajenee. Muista tarvittaessa poistaa edellinen valinta ennen uutta valintaa.
  • Jos hakusanalla tai selauksella ei löydy etsimääsi aineistoa, tarkista valinnat ja rajaukset ja poista ne.
  • Poistamalla hakusanat ja näpäyttämällä valittuja aihealueita tai sisältötyyppejä uudelleen, saat näkyviin kaikki sisällöt.
  • Jos et löydä listasta haluamaasi aihealuetta, kokeile valintaa Monialainen ja / tai Terveystiede.

Hae aineiston nimellä

Kieli

Organisaatio

Aihealue

Sisältötyyppi

Alma Talentin verkkokirjahylly Esihenkilötyö

Tieteenala Hallinto ja esimiestyö
Kieli: Suomi

Alma Talentin Esihenkilötyö-verkkokirjahyllyssä on pääosin suomenkielisiä, johtamista ja esihenkilötyötä käsitteleviä sähköisiä kirjoja.

Alma Talentin verkkokirjahylly Julkisoikeus

Tieteenala Hallinto ja esimiestyö, Lainsäädäntö
Kieli: Suomi

Alma Talentin Julkisoikeuden verkkokirjahyllyssä on suomenkielisiä, julkisoikeutta käsitteleviä sähköisiä kirjoja.

Alma Talentin verkkokirjahylly Työoikeus

Tieteenala Hallinto ja esimiestyö, Lainsäädäntö
Kieli: Suomi

Alma Talentin Työoikeus-verkkokirjahyllyssä on pääosin suomenkielisiä työoikeutta, työsopimuksia, työaikaa ja vuosilomaa käsitteleviä sähköisiä kirjoja.

ARBLINE

Tieteenala Hallinto ja esimiestyö, Työterveys
Kieli: Ruotsi

Työympäristöön ja työelämään liittyvä tietokanta, joka sisältää viittauksia Ruotsin kirjastoissa saatavilla oleviin kirjoihin, raportteihin, konferenssijulkaisuihin ja väitöskirjoihin sekä julkista aineistoa kokoteksteinä. Aineisto on enimmäkseen ruotsalaista.

Kirjastojen kokoelmatietokannatOpen Access

Books @ Ovid

Tieteenala Hoitotiede / Hoitotyö, Lääketiede

Sisältää kansainvälisiä e-kirjoja.

Campbell Library

Tieteenala Kasvatustiede, Näyttöön perustuva toiminta, Sosiaalityö
Kieli: Englanti

Campbell Collaboration on kansainvälinen tutkimusverkosto, joka tuottaa sosiaalialan, kasvatusalan ja rikosoikeuden systemaattisia katsauksia.

ArtikkelitOpen Access

Cancer.gov

Tieteenala Hoitotiede / Hoitotyö, Lääketiede, Näyttöön perustuva toiminta
Kieli: Englanti

Tietoa syövän ehkäisystä ja seulonnasta, diagnosoinnista ja hoidosta, syöpätutkimuksesta, kliinisistä tutkimuksista sekä uutisista ja linkkejä muille NCI:n (National Cancer Institute) verkkosivustoille.

Hakuteokset, sanastot ja sanakirjatHoitosuositukset ja kliininen päätöksentekoKuva-aineistojaLääketietoaOpen Access

ClinicalKey

Tieteenala Farmakologia, Fysioterapia ja kuntoutus, Hammaslääketiede, Hoitotiede / Hoitotyö, Lääketiede, Näyttöön perustuva toiminta, Psykologia, Ravitsemustiede, Terveysalan keskeiset tietokannat, Terveystiede, Työterveys
Kieli: Englanti

Sisältää Elsevierin keskeiset lääketieteelliset lehdet ja sähköiset kirjat, videoita, lääketietoa, hoitosuosituksia sekä potilasohjeita useilla kielillä sekä Medline-haun.

ArtikkelitE-kirjatE-lehdetHoitosuositukset ja kliininen päätöksentekoLääketietoa

ClinicalKey – ebooks

Tieteenala Farmakologia, Fysioterapia ja kuntoutus, Hammaslääketiede, Hoitotiede / Hoitotyö, Lääketiede, Psykologia, Ravitsemustiede, Terveysalan keskeiset tietokannat, Terveystiede, Työterveys

ClinicalKey-tietokantaan sisältyvät e-kirjat.