Fjärråtkomst 6: Problem med inloggning?
Kategori: Fjärråtkomst
De vanligaste orsakerna till att inloggning till fjärråtkomst misslyckas.
Detta kan bero på att giltighetstiden för användarkontot har löpt ut.
- Efter registrering är kontot giltigt i 18 månader, varefter det måste förnyas.
- Du kommer att få en påminnelse via e-post 30 dagar före utgångsdatum.
- Om det är mindre än 45 dagar sedan giltighetstiden gick ut, kan du själv uppdatera ditt konto.
- Föråldrade användar-id tas bort efter ett år.
- För en visstidsanställd upphör användarrättigheten när anställningen upphör.
- Om uppdateringen misslyckas, kontakta administratören info (at) virki.fi, tfn (+ 358) 10 2002 620 eller via återkopplingsformuläret.
- För att skapa eller ändra lösenord, gå till sidan ”the forgotten password”. Du får ett e-postmeddelande för återställande av lösenord.
- Du får ett e-postmeddelande för återställande av lösenord. Du kan använda din e-postadress som användarnamn.
- Om du inte lyckas återställa lösenordet/användarnamnet kanske giltighetstiden för ditt konto har gått ut. Ta kontakt med administratören info @virki.fi eller tfn (+ 358) 10 2002 620 eller återkopplingsformuläret.
- För att skapa eller ändra lösenord, gå till sidan ”the forgotten password” -sivulle. Du får ett e-postmeddelande för återställande av lösenord.
- Om du inte lyckas återställa lösenordet/användarnamnet kanske giltighetstiden för ditt konto har gått ut. Ta kontakt med administratören info @virki.fi eller tfn (+ 358) 10 2002 620 eller återkopplingsformuläret.