Tillbaka

Fjärråtkomst 6: Problem med inloggning?

Kategori: Fjärråtkomst

De vanligaste orsakerna till att inloggning till fjärråtkomst misslyckas.

Detta kan bero på att giltighetstiden för användarkontot har löpt ut.

  1. Efter registrering är kontot giltigt i 18 månader, varefter det måste förnyas.
  2. Du kommer att få en påminnelse via e-post 30 dagar före utgångsdatum.
  3. Om det är mindre än 45 dagar sedan giltighetstiden gick ut, kan du själv uppdatera ditt konto.
  4. Föråldrade användar-id tas bort efter ett år.
  5. För en visstidsanställd upphör användarrättigheten när anställningen upphör.
  6. Om uppdateringen misslyckas, kontakta administratören info (at) virki.fi, tfn (+ 358) 10 2002 620 eller via återkopplingsformuläret.
  1. För att skapa eller ändra lösenord, gå till sidan ”the forgotten password”. Du får ett e-postmeddelande för återställande av lösenord.
  2. Du får ett e-postmeddelande för återställande av lösenord. Du kan använda din e-postadress som användarnamn.
  3. Om du inte lyckas återställa lösenordet/användarnamnet kanske giltighetstiden för ditt konto har gått ut. Ta kontakt med administratören info @virki.fi eller tfn  (+ 358) 10 2002 620 eller återkopplingsformuläret.
  1. För att skapa eller ändra lösenord, gå till sidan ”the forgotten password” -sivulle. Du får ett e-postmeddelande för återställande av lösenord.
  2. Om du inte lyckas återställa lösenordet/användarnamnet kanske giltighetstiden för ditt konto har gått ut. Ta kontakt med administratören info @virki.fi eller tfn  (+ 358) 10 2002 620 eller återkopplingsformuläret.