Kunskap och forskning som ger hälsa och välbefinnande
SOTEVirtuaalikirjasto är en anskaffnings- och bibliotekstjänst som ägs av 13 välfärdsområden.
Vi stöder yrkeskompetensen hos personal inom social- och hälsovården.Vi främjar kvaliteten och säkerheten i vården genom att erbjuda vetenskapligt informationsmaterial i elektronisk form till yrkesutbildade personer inom social- och hälsovården.
Likabehandling och jämlikhet
Vi strävar efter att säkerställa jämlik tillgång och åtkomst till information och gemensamt överenskomna material till stöd för vårdkvaliteten i hela landet.
Vi bemöter medlemsorganisationerna, deras företrädare, kunder, samarbetspartner och personal på ett likvärdigt sätt.
Tillförlitlighet
Vi är en ansvarsfull samarbetspartner, vi håller våra löften och följer gemensamma spelregler.
Vi utvecklar vår affärsverksamhet långsiktigt för våra ägares och kunders bästa.
Vi erbjuder tjänster med hög kvalitet.
Innovativitet
Vi söker och utvecklar modigt nya verksamhetssätt, och är inte rädda för misslyckanden.
Vi är öppna och uppmuntrar till att lära nytt och utveckla sig själv.
Affärsverksamheten växer, är lönsam och ekonomiskt konkurrenskraftig
Vi utvidgar affärsverksamheten genom att öka samordningen av kostnadseffektiva anskaffningar av informationsmaterial, skapa nya kundrelationer och fungera som en anknuten enhet vid anskaffningar.
Vi följer kostnaderna med ekonomirapporter och användningsstatistiken för materialen.
Vi värnar om vår smidiga och experimentella verksamhetskultur. Vår platta organisation ger möjlighet till snabba beslut.
Tjänsterna skapar en miljö som stöder självständig kunskapssökning och yrkeskompetens.
I planeringen utnyttjar vi kundernas expertis.
Vi tillhandahåller och utvecklar tjänster som främjar självständig kunskapssökning samt upprätthållande av kompetens och studier på frivillig väg.
Vi erbjuder en snabb kanal till tillförlitlig information, uppföljning och delning av aktuell information samt möjligheter till nätverkande.
Vi reagerar snabbt på respons och behov av ändringar i tjänsterna.
e-Biblioteket Helli håller hög kvalitet, är tillförlitligt och lätt att använda och viktig portal till vetenskaplig information
Vi följer marknaden för olika material och utvecklar samlingarna i samarbete med kunderna.
Vi sörjer för att de tekniska lösningarna är lätta att använda, fungerar bra och är uppdaterade.
Vi hjälper våra kundorganisationer att utreda lokala tekniska utmaningar och att hitta lösningar för dessa.
hjälper sina kunder att upprätthålla kompetensen hos personalen
hjälper till att öka arbetsplatsens attraktionskraft
koncentrerar anskaffningarna effektivt
skapar direkta ekonomiska fördelar, dämpar kostnaderna
garanterar kvalitet och säkerhet i vården för befolkningen